Yrkesgymnasiets elever arbetar för jämställd vård

Den 17 mars hölls eventet Woman in red i Göteborg med syfte att uppmärksamma forskningen kring kvinnohjärtat. Yrkesgymnasiets elever stöttade upp i arbetet med galan.

Den 17 mars arrangerade den ideella föreningen 1.6- och 2.6-miljonersklubben evenemanget Woman in red i Göteborg. Syftet var att sprida kunskap och stödja forskningen kring kvinnohjärtat.

Under kvällen bjöds det på middag och underhållning likt uppträdanden, föreläsningar och modevisning. Som ett led i undervisningen jobbade eleverna vid Yrkesgymnasiet i Göteborg med eventets olika moment.

Eleverna från Hotell- och turismprogrammet hjälpte till med att duka borden inför middagen och serverade maten, medan eleverna från restaurangprogrammet stöttade arbetet i köket. Frisörprogrammet stod för smink och styling under och inför eventet. Kvällen blev lyckad för både organisationen och eleverna. Att organisation fick stöd i sitt arbete samtidigt som eleverna kunde testa sina yrkeskunskaper i skarpt läge var en vinst för alla inblandade.