Går Yrkesgymnasiet – vill bli duktig plåtslagare

Claudio började Bygg-och anläggningsprogrammet på Yrkesgymnasiet i Ale och trivs som fisken i vattnet. Redan innan han började hade han koll på skolan – hans bror går också här. – Allt bra jag hört från min bror stämmer överens med min egen bild nu när jag själv går här, säger han.

Claudio trivs otroligt bra på skolan, och det bästa enligt honom är den frihet som eleverna får och den ständiga aktiviteten som pågår. Han är imponerad av hur skolan har uppfyllt alla hans förväntningar.

– Lärarna är tydliga och alltid redo att hjälpa till. Dessutom har skolan många fördelar, inklusive extra studiebidrag och andra förmåner. Därför rekommenderar jag skolan starkt till andra.

Ute på sin praktik på Pogab trivs Claudio väldigt bra. Här får han möjlighet att testa nya färdigheter – och handledaren är både bra och hjälpsam, vilket gör det enklare för honom att förstå och lära sig.

– Min plan är att bli en framgångsrik plåtslagare och jag ser verkligen fram emot att följa den vägen.

Lycka till med dina kommande år hos oss!