Yrkesgymnasiet överträffade förväntningarna

Benjamin går första året på Hotell-och turismprogrammet på Yrkesgymnasiet i Göteborg. Han har gjort praktik på Scandic Crown, något han är väldigt nöjd med.– Arbetskamraterna är fantastiska, arbetsmiljön är positiv och jag har kort resväg dit, säger han.

Benjamin menar att hans handledare är stöttande och ger honom möjlighet att prova nya saker varje dag. Från skolans håll har han känt stöttning i form av besök samt en dialog för att säkerställa att allt går smidigt och att han trivs under praktiken.

– Det var min kusin som rekommenderade mig att gå på Yrkesgymnasiet – och det har verkligen överträffat mina förväntningar. Jag har bra lärare, en positiv inlärningsmiljö samt tillgång till extra CSN, körkortspaket och matkort, säger Benjamin.

Benjamin älskar att resa och därför valde han att studera hotell och turism. Han hoppas kunna fortsätta utforska branschen och hitta sitt drömjobb där han kan kombinera sitt yrke med passionen för resande.