Yrkesgymnasiet Malmö bygger hopphinder till Hagahill

På Yrkesgymnasiet lär sig eleverna ute i verkligheten, antingen genom praktiken eller genom projekt och samarbeten. Eleverna på bygg- och anläggningsprogrammet fick därför ett lite annorlunda uppdrag: Att bygga nya hopphinder till ett ridhus.

Hopphindren går till ridhuset i Vellinge, där de kommer kunna användas en lång tid framöver. De behövde därför vara både säkra och snygga – en utmaning som eleverna klarade av galant. Självklart fick hopphindren även lite av Yrkesgymnasiets stil, med skolans logotyp och färger.

XL-bygg stod för allt byggmaterial och genom den generösa donationen kunde eleverna leverera hopphindren i början av juni.

Byggläraren Chris berättar:
– Eleverna tyckte det var ett roligt projekt, det var ett bra rita, mäta, såga, montera och måla projekt. Vi hoppas de kommer användas mycket, för eleverna vill gärna se hästarna in action!