Reportage

YG-elev blev Årets lärling

Företagarna i Sigtuna har delat ut pris till Årets lärling. I år gick stipendiet till Yrkesgymnasiets Melwin Blom som gjort sin APL hos FME Bygg och Måleri.

Stipendiet ur Stiftelsen Monica och Olle Jansons Minne är på 5 000 kronor. Den här gången var det alltså Melwin Blom, som går trean på Yrkesgymnasiet i Uppsala, som tilldelades det ärofyllda stipendiet.

Melwin har gjort sin APL hos företaget FME Bygg och Måleri som är vana att fostra stipendievinnare. Det var nämligen femte gången som en lärling från företaget fick stipendiet.

Deltog på stipendieutdelningen gjorde även Svenne och Peter från leverantören LL Trä.