Viktor vann elsparkcykel – ”Kom lite som en chock”

Viktor Magnusson lyckades med bedriften att svara rätt på alla frågor och stå för en kanonmotivering i Yrkesgymnasiets webbtävling. Nu är han en elsparkcykel rikare.

Alla niondeklassare som sökt till Yrkesgymnasiet under våren 2022 hade möjligheten att vara med och tävla om en elsparkcykel. Massvis med svar och nomineringar varför man ville vinna inkom, men nu står det klart vem som får börja rulla på gatorna med det nya vrålåket: Viktor Magnusson från Hisingen, som sökt till VVS- och fastighetsprogrammet vid Yrkesgymnasiet Göteborg.

Tävlingen gick ut på att para ihop rätt bilder med rätt yrke samt motivera varför just en själv var värd att vinna. Viktor stod för en superinsats och belönas därför nu med en elsparkcykel.

– Det känns riktigt härligt, jag hade till och med glömt att jag anmälde mig till denna tävling så vinsten kom lite som en chock, säger Viktor Magnusson.

Grattis Viktor, och tack till alla som tävlat. Håll utkik på hemsidan för fler tävlingar!