Så här skapar vi den bästa skolkulturen för dig på Yrkesgymnasiet Borås

Det är oerhört viktigt att du trivs på din gymnasieskola – både för din hälsas skull och för dina skolresultat. Därför gör vi på Yrkesgymnasiet Borås vårt yttersta för att du ska trivas och för att vi tillsammans ska kunna skapa en trygg och lugn skolmiljö.

Yrkesgymnasiet Borås startades hösten 2020, vilket har gjort det möjligt för skolans personal och ledning att från start lägga en bra grund inför framtiden. Skolkulturen är en viktig del av detta, och därför har skolan nu tagit fram en gemensam värdegrund att stå på.

Här nedan kan du läsa Yrkesgymnasiet Borås fina värdegrund.

”På vår skola vill vi ha en prestigelös kultur där vi hjälper varandra.

Vi visar respekt för alla och öppenhet, ärlighet och tydlighet är viktigt för oss. Vi visar tilltro till varandra (både personal och elever) och eleverna är allas elever. Rutiner, gemensamma mål och konsekvent handlande är viktigt för oss. Vi visar öppenhet, trygghet och delaktighet i allt det vi gör.

Vi vågar alltid prova och tänka utanför ramarna, vi vågar göra fel och vågar vara oss själva. Vi motiverar, engagerar och visar entusiasm. Vi gör allt helhjärtat med ledorden Mod, Kraft och Passion.”

– Framtaget av personal och ledning på Yrkesgymnasiet Borås

Vill du veta mer om Yrkesgymnasiet Borås? Skicka en intresseanmälan eller boka en privat rundvisning – du kan även kontakta skolans kommunikatör Naser Azizi.