Reportage

Hotelleleven Ester: ”Jag har lärt mig väldigt mycket”

Ester går på hotell-och turismprogrammet årskurs 3 och praktiserar på Quality Hotel Waterfront i Göteborg. Under sina tre år på skolan har hon fått jobba som receptionist, med frukosten och även utbildat sig inom housekeeping.

3 snabba frågor med Ester

Känner du dig redo inför arbetslivet efter 3 år?
– Självklart är jag taggad, men det känns lite läskigt också. Jag hade kunnat tänka mig att jobba här på Quality Hotel ett tag efter gymnasiet och sedan gå vidare.

Hur har din relation med handledare och kollegor varit?
– Den har varit bra, jag har jobbat här i ett år nu så vi har skapat en bra relation. Kollegorna är kompetenta och jag har lärt mig väldigt mycket som jag kan dela med mig av till nya kollegor som kommer in till företaget.

Hinner du med din teori på skolan med all praktik?
– Det funkar super, lärarna ger oss bra med tid så vi hinner få ihop våra uppgifter, och sen finns de alltid där som stöd när det behövs.

Vi passade även på att fråga handledare Jennie om hur samarbetet med Yrkesgymnasiet har varit.
– Jätteroligt! Det är ju våra framtida kollegor, så vi försöker ju påverka och forma dem inför arbetslivet så gott vi kan.