Yrkesgymnasiet i Munkedal får ansiktslyftning och större lokaler

Yrkesgymnasiet i Munkedal får en ansiktslyftning. Nu ska skolan konceptanpassas och dessutom utökas skollokalerna med 200 kvadratmeter.

För två år sedan övertog ThorenGruppen Lärlingsgymnasiet i Munkedal, som numer heter Yrkesgymnasiet. Skolan har 143 elever fördelade på åtta inriktningar och fem program; Försäljning och service, Bygg och anläggning, El och energi, Fordon och transport samt Industri.

Nu har det inletts en ombyggnation av skolan då den ska anpassas till Yrkesgymnasiets koncept. I detta ingår också att skolan expanderar med 200 kvadratmeter inom befintlig fastighet.

– Vi kommer att få modernare och mer konceptanpassade lokaler. Det blir egna lokaler för elevhälsoteamet, fler grupprum och klassrum och dessutom får vi uppehållsrum där eleverna kan umgås på rasterna och bygga sammanhållning, säger Martin Hultman, biträdande rektor.

Ombyggnationerna av skolan är i full gång, en del står klart till skolstart och allt väntas vara helt klart i december.