Förnyad branschrekommendation på bygg- och anläggningsprogrammet

Yrkesgymnasiet i Malmö har fått förnyad branschrekommendation på bygg- och anläggningsprogrammet. De elever som väljer skolan vet alltså att de får helt rätt kunskaper inför arbetslivet.

Att vara en branschrekommenderad skola från Byggbranschens Yrkesnämnd, BYN, är en kvalitetsmärkning. Den ges till skolor som kan visa att de uppfyller BYN:s kriterier för att ge alla elever en yrkesutbildning med bra kvalitet som uppfyller byggbranschens krav.

För ett gymnasium med yrkesförberedande program är det av största vikt att ha en tät dialog med de branscher utbildningarna siktar mot. Yrkesgymnasiet i Malmö kan nu stolt presentera en alldeles färsk förnyad rekommendation från Byggbranschens yrkesnämnd.

Branschrekommendationen är tidsbegränsad och omprövas efter två år.