Så här lämnar du synpunkter på Yrkesgymnasiet:
Lärare och övrig personal på skolan, t.ex. mentor, har ansvar för att ta emot klagomål. Personalen ansvarar för att dina synpunkter når ansvarig rektor. Du kan lämna klagomål både muntligt och skriftligt.
Rektor ansvarar för att ditt klagomål utreds. Du som lämnat synpunkt eller klagomål ska alltid få återkoppling från skolan på hur de hanterar ärendet.
Om du har specifika skäl som gör att du inte vill lämna ditt klagomål direkt till skolans personal, eller om du inte är nöjd med hur skolan hanterat tidigare klagomål, kan du vända dig till huvudmannens kvalitetsavdelning. Fyll i vårt webbformulär eller mejla till kvalitet@thorengruppen.se.
Du kan framföra dina synpunkter anonymt, men kom ihåg att vi då inte kan kontakta dig.
Det är viktigt att ditt klagomål är tydligt och konkret. Det är också viktigt att du anger vilken skola det gäller och om du tidigare kontaktat rektor angående ditt klagomål.
När ditt klagomål inkommit till kvalitetsavdelningen utser ansvarig chef en utredare av klagomålet. Utredaren kan till exempel vara personal på den aktuella skolan eller personal på annan skolenhet inom Yrkesgymnasiet. Utredaren kommer att kontakta dig gällande ärendet.
Kontakta då vår kvalitetschef Jeanette Wilén, jeanette.wilen@thorengruppen.se, 070-845 70 67.